Cele i obszary działalności:


 


Cele :


1) wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych


    potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;


2) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się


    w tym, co jest dobre, a co złe;


3) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie


    w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;


4) rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z


   dziećmi i dorosłymi;


5) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o


   zróżnicowanych możliwościach, fizycznych i intelektualnych;


6) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i


    grach sportowych;


7) budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz


    rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla


    innych;


8) wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności


   wypowiadania się poprzez muzykę, taniec, śpiew, małe formy teatralne oraz sztuki


    plastyczne;


9) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej


    i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;


10) zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości,


    aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które


    są ważne w edukacji szkolnej;


11) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem angielskim, budowanie pozytywnej


    motywacji do nauki języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych,


 


Cele przedszkola są realizowane w następujących obszarach działalności edukacyjnej:


1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi,  


    zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.


2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.


    Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.


3. Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.


4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i


    rozumieniu siebie i swojego otoczenia.


5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.


6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.


7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.


8. Wychowanie przez sztukę – muzyka: różne formy aktywności muzyczno-ruchowej (śpiew,


    gra, taniec).


9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.


10. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie


     zainteresowań technicznych.


11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu


      zagrożeń.


12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.


13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.


14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.


15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.


16. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem angielskim.

 

Opublikowane przez: Beata Stefanek | Data wprowadzenia: 2014-11-28 07:49:39.

Zobacz:
 Cele i obszary działalności .  Skargi i wnioski . 
Data wprowadzenia: 2014-11-28 07:49:39
Opublikowane przez: Beata Stefanek