Statut Zakładu Wodno-Kanalizacyjnego

 

Zarządzenie Nr …./…..

Dyrektora Zakładu Wodno-Kanalizacyjnego w Kolbuszowej
z dnia …………….


w sprawie: wprowadzenia regulaminu gospodarowania środkami publicznymi o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro (Na podstawie art. 4 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 113 z 2010 r., poz. 759) postanawiam, co następuje.


§ 1. Wprowadza się Regulamin gospodarowania środkami publicznymi o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro, który określa załącznik nr 1 stanowiący integralną część niniejszego zarządzenia.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

 

 

 


Otrzymują:
1. Renata Cisek - ………………………
2. Krystyna Ingram
3. Stanisław Lis - ………………………
4. Maria Pikor - ………………………
5. Janusz Panek - ………………………
6. Grzegorz Stąpor - ……………………….

Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr…….
Dyrektora Zakładu Wodno-Kanalizacyjnego w Kolbuszowej
z dnia ……

Regulamin gospodarowania środkami publicznymi, udzielania zamówień,
których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty
14 000 euro netto.

§ 1
1. Regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 14 000 euro, zwany dalej Regulaminem, określa zakres, kryteria, zasady oraz organizację udzielania w jednostce zamówień z pominięciem stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Przepisy niniejszego regulaminu mają zastosowanie tylko w udzielanych przez jednostkę zamówieniach publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane, finansowanych ze środków publicznych wyłączonych, stosownie do art.4 ust.8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z póź. zmianami) spod jej rygorów, tj. o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 14000 euro.
§ 2
Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
- „Zamawiający”– Zakład Wodno-Kanalizacyjnego w Kolbuszowej - - „Pracownik merytoryczny” – pracownik Zakładu Wodno-Kanalizacyjnego
w Kolbuszowej odpowiedzialny za merytoryczną stronę realizacji zadania.

§ 3
1. Wydatki publiczne mogą być ponoszone na cele i w wysokości ustalonej w planie rzeczowo – finansowym.
2. Wydatki publiczne powinny być dokonywane:
o - w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów
o - w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.
3. Wartość zamówienia nie stanowi jedynego i wystarczającego uzasadnienia wyłączenia ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, albowiem zamawiający winien jeszcze wykazać, iż jego działanie, wynika np. ze względów organizacyjnych czy ekonomicznych i nie narusza zapisów ustawy, dotyczących zakazu dzielenia zamówienia na części oraz zaniżania jego wartości w celu uniknięcia stosowania procedur oraz zasad i trybów udzielania zamówień.

§ 4
1. Podstawą do podjęcia działań związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy, usługi i roboty budowlane jest plan finansowy na dany rok budżetowy.
2. Udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art.4 ust.8 Prawo zamówień publicznych winno być poprzedzone oszacowaniem wartości zamówienia publicznego w oparciu o cenę euro wynikającą z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759.
3. Zakazuje się dzielenia zamówienia oraz zaniżania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy lub uniknięcia procedur udzielenia zamówień publicznych określonych ustawą Prawo zamówień publicznych.
§ 5
1. Podstawą obliczenia wartości zamówienia na dostawy jest wartość rynkowa rzeczy lub praw będących przedmiotem dostawy.
2. Podstawą obliczenia wartości zamówienia na usługi jest wartość rynkowa świadczeń objętych zamówieniem.
3. Podstawą obliczenia wartości na roboty budowlane jest kosztorys.
4. Przy obliczaniu wartości zamówienia na roboty budowlane uwzględnia się także wartość dostaw związanych z wykonywaniem robót budowlanych oddanych przez zamawiającego do dyspozycji wykonawcy.
5. Jeżeli nie można obliczyć wartości zamówienia na podstawie realiów rynkowych zamawiający może swój szacunek oprzeć na aktualnie powszechnie stosowanych katalogach, cennikach i taryfikatorach.
6. Podstawą obliczenia wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo, jest zgodnie z wyborem zamawiającego:
a. Łączna wartość zamówień na tożsame usługi lub dostawy, udzielonych w ciągu poprzednich 12 miesięcy lub poprzednim roku budżetowym, z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawiających dostaw lub usług oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ustalonego w ustawie budżetowej
b. Łączna wartość zamówień, których zamawiający zamierza udzielić w ciągu 12 miesięcy następujących po pierwszej usłudze lub dostawie ( z uwzględnieniem wartości tej pierwszej dostawy lub usługi), albo w czasie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli jest on dłuższy niż 12 miesięcy z uwzględnieniem okresu, na który zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia.
7. W przypadku wspólnego prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez kilku pracowników merytorycznych wartością zamówienia jest wartość całego zamówienia wspólnego.

§ 6
1. Ustala się następujące procedury udzielania zamówień publicznych:
a. zamówienia o wartości poniżej 5.000 złotych netto
b. zamówienia o wartości powyżej 5.000 złotych netto.
2. Wartość zamówienia ustala się stosując przepisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759).


§ 7
1. Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, rozeznanie, zakwalifikowanie oraz przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 8
W przypadku zamówień do kwoty 5.000 zł netto nie istnieje konieczność dokumentowania wyboru dostawcy lub wykonawcy. Dowodem zakupu będzie wystawiona faktura, którą należy opieczętować pieczątką „Zamówienia dokonano na podst. art. 4 pkt. 8 uPzp.
§ 9

Szczegółowa procedura udzielania zamówienia powyżej 5.000 zł netto.

1. Zamówienia w przedziale od 5.000 zł. do kwoty równowartości 14.000 euro na roboty, dostawy i usługi należy dokonać poprzez zaproszenie do składania ofert wybranych wykonawców. Zaproszenie do składania ofert należy skierowane do co najmniej 2-ch wykonawców, z wyjątkiem sytuacji gdy na rynku istnieje tylko jeden wykonawca.
2.Zaproszenie do składania ofert odbywa się w drodze zapytania ofertowego kierowanego do Wykonawców w formie pisemnej, ustnej lub elektronicznej
wg wzorów jak w załącznikach Nr 1 i Nr 2.
3.Zapytanie ofertowe powinno zawierać co najmniej:
a) nazwę, nr telefonu i adres Zamawiającego,
b) opis przedmiotu zamówienia,
c) warunki realizacji zamówienia,
d) termin wykonania zamówienia,
e) wymagania od Wykonawców,
f) informację o konieczności dołączenia do oferty aktualnego odpisu z KRS–u
lub wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

4.W zaproszeniu określa się rodzaj robót, dostaw, usług oraz termin ich wykonania.
5. Na roboty budowlane wykonawca przedkłada kosztorys ofertowy, który po zatwierdzeniu przez Dyrektora Zakładu Wodno – Kanalizacyjnego w Kolbuszowej stanowi podstawę do zawarcia umowy.
6. Podstawą realizacji zamówienia określonego w § 9 jest pisemna umowa określająca szczegółowe warunki jego realizacji. Dla pozostałych zamówień Zamawiający podpisuje umowę jeżeli wymagają tego warunki zamówienia.
7. Pracownik merytoryczny dokona wyboru najkorzystniejszej oferty, która przedstawiać będzie najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia (w szczególności kosztów eksploatacji, parametrów technicznych, funkcjonalności, terminu wykonania i innych) albo oferty z najniższą ceną. Przy stosowaniu dodatkowych kryteriów oceny ofert niezbędne jest uzasadnienie wyboru danego Wykonawcy.
8. Z prowadzonego postępowania merytoryczny pracownik sporządza notatkę służbową stanowiącą załącznik Nr 3 do niniejszego regulaminu.

§10
1.Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia w układzie
o którym mowa w § 9:
a) Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu,
2. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
§11
1.Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, w układzie
o którym mowa w § 9 jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty,
b) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
d) stan faktyczny uzasadniający celowość udzielenia zamówienia uległ istotnej zmianie.
§12
1. Pracownik merytoryczny prowadzi rejestr zamówień o wartości nie przekraczającej 14 000 euro wg Załącznika nr 4, odrębnie dla każdego roku budżetowego oraz odpowiada za sporządzaniei przechowywanie pełnej dokumentacji zamówienia publicznego.
2. Pracownik merytoryczny przekazuje l egzemplarz każdej umowy do Działu Finansowo -Księgowego.
3. Pracownik merytoryczny opisujący dokumenty zakupu znakuje je używając pieczątki „Zakupu dokonano na podst. art.4 ust. 8 ustawy „Prawo zamówień publicznych”, regulaminem wewnętrznym ZWK



Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr .../….
Dyrektora Zakładu Wodno-Kanalizacyjnego w Kolbuszowej
z dnia .. .. …


Kolbuszowa, dnia…………

Zapytanie ofertowe

I. Zamawiający

……………………………………………………………………………………………………..

II. Opis przedmiotu zamówienia

……………………………………………………………………………………..………………
……………………………………………………………………………………..………………
………………………………………………………………………………………..……………

III. Warunki realizacji zamówienia

…………………………………………………………………………………..…………………
………………………………………………………………..……………………………………
……………………………………………………………………..………………………………
………………………………………………………………………..……………………………

IV. Termin wykonania zamówienia

……………………………………………………………………………………………………..

V. Wymagania od Wykonawców

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzieleniu zamówienia.


VI. Wykaz wymaganych dokumentów

1. Druk oferty(np. wraz z kosztorysem ofertowym)
2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

VII. Opis kryteriów oceny oferty

Przykładowo:Cena za przedmiot zamówienia –100 %
Kryterium procentowe zostanie zmienione na punkty według następującego wzoru:
Cena najniższa
Cena =―――――――― x 100 pkt
Cena badana
Inne kryteria:
………………………………………………………………………………………..……………
……………………………………………………………………..……………………………....

VIII. Termin składania ofert

do dnia ………….. ……………………….…..r.
na adres lub w siedzibie Zamawiającego (ul. Piłsudskiego 111A, 36 – 100 Kolbuszowa, pokój nr ……….….).

IX. Do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami upoważniony jest:
Pan …………………………– od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 – 14:00 tel (0-17) ………………….., wew.350 fax: (0-17)……………………………..

X. Rozstrzygnięcie postępowania i zlecenie realizacji zamówienia.
O wyniku postępowania zostaną powiadomieni wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty.
W wyniku rozstrzygnięcia postępowania do wybranego Wykonawcy zostanie skierowane zlecenie realizacji zamówienia.

 

 

 

 

 


* wzór dokumentu może być zmodyfikowany w zależności od specyfiki zamówienia

Załącznik nr 2
do Zarządzenia Nr .../….
Dyrektora Zakładu Wodno-Kanalizacyjnego w Kolbuszowej
z dnia .. .. ….

……………………...........................................
/miejscowość i data/
...........................................
...........................................
(Nazwa i adres Wykonawcy)

tel/fax ............................................
e-mail………………………………………….
Zakład Wodno – Kanalizacyjny w Kolbuszowej

FORMULARZ OFERTY

Odpowiadając na zapytanie ofertowe z dnia ………………….r., dotyczące …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
oferujemy wykonanie usługi, dostawy, robót budowlanych * zgodnie z wymaganiami zawartymi w zapytaniu ofertowym za cenę brutto: …………………………………………………………..…………… (słownie: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………)

Cena ofertowa brutto jest ceną ostateczną, obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją usługi, w tym m.in. podatek VAT, itp.

1. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązujemy się do jego zakończenia w terminie: …………………………..
2. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
3. Oświadczamy, że w ramach przedstawionej ceny zrealizujemy przedmiot zamówienia, w sposób gwarantujący jego odpowiednio dobrą jakość oraz spełniający wymagania Zamawiającego.
4. Oświadczamy, że wyceniliśmy całość zamówienia składającego się na przedmiot zamówienia.

5. Oświadczamy, że zdobyliśmy wszystkie informacje, jakie były niezbędne do przygotowania oferty.

6. Do kontaktów z Zamawiającym wyznaczamy:
………………………………………………………………………… tel. ……….………… fax: ……..………………………………


…………………………………………………………..…………………………………………
/podpis osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy/


*właściwe zaznaczyć


Załącznik nr 3
do Zarządzenia Nr .../…………Dyrektora Zakładu Wodno-Kanalizacyjnego w Kolbuszowej
z dnia .. .. ………………..

Kolbuszowa, dnia............................

Notatka służbowa
z udzielenia zamówienia o wartości przekraczającej 6 000 zł. do 14.000 euro


1. W celu udzielenia zamówienia ...............................................................................................
przeprowadzono rozeznanie cenowe

2. W dniu ............................. zaproszono do udziału w postępowaniu niżej wymienionych wykonawców poprzez rozmowę telefoniczną/rozesłanie/dostarczenie osobiste formularza zapytania cenowego*

3. W terminie do dnia .......................... do godziny ........................ przedstawiono poniższe oferty :


Lp.

Nazwa wykonawcy
Adres wykonawcy
Cena netto
Cena brutto
Uwagi



4. Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej


Kolbuszowa, dnia ...............................

........................................................
(podpis osoby upoważnionej, pieczątka)

 

Zatwierdzam:

…………………………..


* niepotrzebne skreślić


Rejestr wydatków od kwoty 6 000 zł. do kwoty 14 000 euro
Postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo Zamówień Publicznych - art. 4 pkt 8 (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 )

 

 

 


Lp. Skrócony opis przedmiotu zamówienia Nazwa wykonawcy Nr umowy lub faktury Data podpisania Cena wykonania Termin realizacji



 

 

Opublikowane przez: Mieczysław Skowron | Data wprowadzenia: 2015-01-27 14:28:24 | Data modyfikacji: 2015-02-25 12:39:45.
Data wprowadzenia: 2015-01-27 14:28:24
Data modyfikacji: 2015-02-25 12:39:45
Opublikowane przez: Mieczysław Skowron