Miejsc w przedszkolu: 50
Grup 2 -
-Wychowaniem przedszkolnym objęte są dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.
-W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak, niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat.
-W szczególnie uzasadnionych przypadkach, dyrektor przedszkola może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
-Dziecko w wieku powyżej 7 lat, któremu odroczono realizację obowiązku szkolnego może uczęszczać do przedszkola nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 9 lat
-Dziecko w wieku 6 lat odbywa w przedszkolu roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat.
W przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny w którym dziecko rozpocznie spełnianie obowiązku szkolnego.
Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, w szczególności prawo do:
-właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, odpowiadającego potrzebom, zainteresowaniom i możliwościom psychofizycznym dzieci w wieku przedszkolnym;
-szacunku dla swoich potrzeb;
-ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej;
-poszanowania godności osobistej i własności intelektualnej;
-życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;
-swobodnego wyrażania swoich myśli i przekonań, z poszanowaniem zdania innych;
-rozwijania cech indywidualnych i postaw twórczych.
W przedszkolu wspólnie z dziećmi ustalone są normy zachowania. Dziecko w przedszkolu ma obowiązek:
-przestrzegania ustalonych zasad postępowania zgodnych z normami i wartościami współżycia społecznego, zwłaszcza dotyczących bezpieczeństwa;
-traktowania z szacunkiem i życzliwością wszystkich rówieśników i osób dorosłych;
-aktywnego uczestniczenia w zajęciach i zabawach prowadzonych przez nauczycieli;
-słuchania i reagowania na polecenia nauczyciela;
-szanowania wytworów pracy kolegów;
-szanowania sprzętów i zabawek znajdujących się w przedszkolu;
-dbania o estetykę i czystość pomieszczeń, w których przebywa;
-sygnalizowania złego samopoczucia i potrzeb fizjologicznych.